Friday, July 24, 2009

Skåneland

Nu har jag precis färgat håret, pappa sover bredvid mig och snart ska jag ut och grila med Helgenstein. Jag har haft lugna dagar här men utan ångest över att vara hemma, samtidigt som jag börjar sakna allt en del. Men imorrn kommer Brandon hit och det hjälper mig i övergången mellan Eurotrip och vardagsliv.

I helgen är det också festival här i Helsingborg. Jag har fortfarande bara träffat pappa här av alla släktingar, så jag har mycket att se fram emot. Men jag längtar också till att få ett svar på vad jag ska göra det här året. Att ha en preluminär plan åtminstone och inte bara tankar. Efter helgen vet jag förhoppningsvis lite mer.

Men vi har haft en drömresa som jag kommer att ha med mig hela mitt liv. Jag har växt och mognat så mycket mer på den här månaden än vad ajg hade gjort på år annars.
Jag har definitvt fått upp smaken för att resa. Men också fått bevis på att jag faktiskt hittat ett sådant pass lugn i mig själv att jag även är nöjd och trivs med min vardag i sverige. Så länge det har ett syfte.
Nu när jag inte kom in på min utbildning kan jag lika gärna åka runt ett tag till. Men jag är inte rädd för att slå rot inom en snar framtid heller. Det är skönt.

Under det här året har jag lärt mig att leva i nuet, men också blivit rädd för en fast vardag. Idag kan jag ta vara på nuet men se fram emot stabil vardag istället för att frukta det.

Pusss

No comments:

Post a Comment