Tuesday, July 7, 2009

Dag 21

Nu sitter vi pa hostlet och försöker fördriva tiden. Vi orkar inte göra nagot idag, känns som vi redan har sett allt den här staden har att erbdjuda.
Igar vaknade vi av at Owen ringde och sa att han kommit till Wien. Det hade blivit natt tjaffs pa hans hostel och han hade ingen stans att bo. Sa istället för att leta hostels hela natten tog han ett tag hit istället. Han skulle ända hit senare annars.
Men jag och lisa ville ha dagen själva, sa vi spatserade runt sag pa palats, inuti som utanpa. Bland annat det som Marie antionette bodde i.
Sen at vi tryffeltarta och drack vin kl ett pa dagen. Mums!
Pa vag till nästa palats tappade vi bort osss och hamnade pa världens längsta gata, gick säkert en timma pa samma gata innan vi kom fram.
Sen kikade vi in i Mozarts lägenhet, en liten guidad tur om hans liv.

Sen sprang jag och lisa hem, handlade pastasas, och grönsaker. OCH JAG HITTADE CREME FRAISHE! gissa hur lycklig jag var, och oj vad jag fortfarande mar bra inombords efter de där tva brukarna.
VI köpte ocksa en flaska vin för 15 kr. Lite billigare här om man säger sa.

VI har ett sa fint kök sa vi passade pa att ha en liten fin middag och bjöd hit Owen. Sen spelade vi spel, kanadensisk version av slav och president tillexempel. Har en intressant liten twist. Och vi pratade, kriminalitet, lagar, relationer och allt annat tjaffs som vanligt. Kanada verkar sa sjukt likt sverige.

Ne men den här staden tycker jag inte alls om. VI har det bra här, kul och sa, men staden i sig är fruktansvärt trakig. Den har ingen karaktär ingen känsla. Det är bara en storstad där det bor människor. Inget mer, alldeles plant. Jag är glad att jag varit här, fatt se palatsen och sa, men jag kommer aldrig aka hit igen.

Men Prag är jag riktigt peppad pa. Billig öl! Jag har ca 6000 kvar av min resekassa och jag startade med 15.000 och jag har den billigaste delen av europa kvar. Ser bra ut, plus att vi levt ett sant lyxliv hittils och började hushalla med pengarna igen.

Prag bli awesome! Auf wiedersehen.

pusss

No comments:

Post a Comment