Friday, June 5, 2009

Kallt men gott


Hennes namn betydde mitt hjärta på hennes språk. Mitt hjärta behöll hon.

Idag har varit en riktigt kall dag. Men en god dag.

Jag vaknade tidigt, åkte hem. Läste tidningen och planerade min packning ytterligare. Har kompromissat mig fram till en rimlig packning tror jag. Inte riktigt nöjd ännu, vill ha lättare, och det är ju detta ständiga dilemma att inte veta hur vädret blir. Så man vill vara förberedd på allt samtidigt som man inte vill ta med sig något i onödan. Ne det blir nog bra till slut.

Fick lite oväntad personlig service från Länsförsäkringar idag. Ett brev med papper som jag tänkt gå och hämta idag men som jag slapp. Sånt gillar vi. Tänk om allt vore så. Låg i brevlådan eller väntade utanför dörren.

Sen har jag gått på stan, njutit när folk bryskt avvisat moderaterna som gjorde ett försök att vinna väljare på torget. Vet ej hur det gick för dem, men nog åkte de på en och annan elak kommentar. Me like.

Sen var det några som jag tror sjöng på franska, en härlig liten duo men dragspel och gitarr. En låt löd " Rain, rain, rain, fucking rain, fucking rain " Jag gillade deras försök att lyfta den gråa, stela och kalla dagen på torget. Och de lyfte då dagen för mig.

Sedan lunchade jag på stan med min fina Therese. Vi åt goda mackor på Hedvigs hörna, som jag fortfarande rekomendarar starkt.

Har också gott på stan med min mor. Såg ett fint kladd på en vägg. Vi gick runt på hemslöjden, sponsrade lokala designers och hittade en bra bröllops present till min bror som vi kanske inte ska nämna högt här.

På vägen hem träffade jag Rebecca från klassen i gymnasiet. Vi hade en mycket trevlig pratstund och hon sken som alltid. Men fy va kallt det var.
Strax därefter besökte Sandra mig i mitt hem, visade de underbara smyckena jag beställt av henne. ( KÖP, KÖP, KÖP ) Hon gör fantastiska saker minsann. Jag är mycket nöjd. Blir som ett barn i en godisbutik när jag kommer hem till henne. Vi hade också en trevlig lite pratstund. Jag gillar Sandra, hon är en sån människa det verkligen bara finns en utav.

Sen har det suttits här och lekt med blogglayout. Och nu ska här testas lite drinkar, eller kanske en med tanke på att vissa jobbar imorrn. FÅr se om det blir en liten sväng förbi TC eller ej. Det är kung att bo nära stan, man behöver som inte planera nåt. Det går både snabbt att ta sig till ställen och sen hem igen.

Imorrn kommer Danni och Tor till staden för att stanna. Mira tar studenten nästa ondsag och pappa kommer hit på måndag. Livet leker och det är goda tider.
OCH om två veckor börjar min och Lisas luff! Pepppppssiiii!

Pusss

Umeå, mer samlag på arbetsplatesen














Grisar

No comments:

Post a Comment