Saturday, June 27, 2009

Dag 9,10,11














Vid kanalen















Lisa och Jeff


Milen, Willy, Lisa, och Owen
Varan vistelse i Paris ar helt fantastisk. Jag vet inte var jag ska borja eller hur jag ska beskriva det.

1. Vi har psykiskt varmt. 30-35 i skuggan, vi haller alla pa att kollapsa!

Torsdagskvallen/natten, spenderade vi med Lisas kompis Jeff och hans van olivia och tva av hennes vanner. VI gick Pa en resaurang och hade turen att fa en svensk servitris. Colette hette hon och var valdigt trevligt. Skojade pa franska, engelska och svenska och det blev en rolig rora.
Efter det gick jag, Lisa jeff och olivia till the banana club. En gay club helt enkelt, eller ja snarare en liten pub. Vi dansade och umgicks nere i kallaren till puben; dar tva helt fantastiska musiker spelade piano och sjong franska sanger. Jag hade en underbar kvall!
Igar tog vi en tripp runt Paris med Jeff. Vi gick alla 700 trappsteg till andra stoppet i eiffeltornet och visst var det haftigt men eiffeltornet ar definitvt inte det basta med den har staden.
For att inte bara aka runt och titta pa typiska saker sa gick vi mellan eiffeltornet och Triumfbagen. For att se delar av Paris vi inte annars skulle sett.
Alla byggnader ar sa vackra, och det ar bara en sa otroligt haftig stad.
Sa vi sag triumfbagen, en grupp dansare pa gatan, blev nastan lurad av nan man som ville visa ett trick. som tur vad sa var jeff dar och avstyrde det hela.

Vid tio lamnade vi av Jeff och olivia pa tagstationen. At middag dar och sedan blev vi lamnade utan hjalp i den stora staden som vagrar prata engelska.

Med nu kan vi tunnelbansystemet och vi har varit i de flesta stadsdelar och nu kanns det som att vi borjar ha koll vars vi ar och hur vi tar oss runt.
Igar natt var annu mer fantastiskt an nagot annat har. Vi tog en michael jacksson drink till hans minne med de andra pa hostlet. Vi Larde kanna de som jobbar har, bland annat Jesper som ar 19 fran danmark och har jobbat har i 10 manader. Vi snackade danska och svenska, jamnforde och forvirrade de andra. Jag fick ett halsband gjort av jasminblommor av Milen, en av mannen som jobbar har. Han ar fran bulgarien och ar ocksa harlig, men visst ar det otroligt uppenbara kulturskillnader. Inget daligt, men det ar kul att diskutera saker, och hans asikter ar ,otsatt till det jag skulle trott, sa tjii fick min fordomsfulla sida.

Sedan hangde vi med Owen, en asharlig kille fran Canada. Helt fantastisk!
Hostlets bar stanger kl 2 sa da kopte vi alkohol pa affaren bredvid och satte oss bara runt hornet vid kanalen. Jag Lisa, Owen, Shannon och Flavio = Owens rumskamrater. Men det blev trubbel med en forbipasserande Fransman, sa vi lamnade stallet.
Om det ar nagot jag har lart mig om kulturen har ar att fransmen ar intensiva och vill ha uppmarksamhet. De kan heller inte ta ett nej, och kora pa shannons stil att saga till dom att fuck off! funkar inte. Det enda som fungerar ar att ignorera dem. For om folk blir arga har sa slass dem. Folk ar otroligt aggresiva har.
Idag vaknade vi runt tio, jag vackte lisa gick ner och umgicks lite med folket medans lisa gjorde sig klar. Owen bland annat som akte vid kl 12. Det ar det negativa med sadana har stallet nar du stannar flera dagar, for du hinner bekanta dig med manniskor ena kvallen och nasta morgon drar de vidare; inte manga som stannar pa sadana har stallen flera dagar i rad. Idag far jag och lisa nya rumskamrater for andra gangen pa tre dagar.

Nu sitter vi har och ska vidare till moulin rouge; och sacre' coeur, sen ska vi bara chilla. Boka tagbiljetter till nice och sant eftersom vi aker imorrn. Men Kieran ar iallafall kvar en kanadensare som vi traffade forsta dagen har; en riktig party kille som vill att alla ska vara med.

Owen ska vi troligen mota upp i europa senare eftersom att han har typ samma rutt som oss, men skippar Nice. Det skulle vara awesome! Men nu blir det lite bilder.


No comments:

Post a Comment