Tuesday, June 23, 2009

Dag 7 Rotterdam foh life!















I'm in love! big time!!! I Rotterdam. En helt otroligt fantastisk stad.

Igar anlande vi har efter strul pa Ryan air. Lisa fick dock inte tag pa sin van i Hengalow sa hon fick folja med oss hem och ata middag. Som ocksa den var fantastisk. Vi har blivit sa sjukt bortskamda med maten pa den har resan.

Sen lamnade vi henne pa tagstationen och hon akte vidare. Hoppas allt gatt bra.
Sjalv tillbringade jag kvallen med Bruno. Drack te, och vin och pratade tills Tété kom hem fran jobbet. Sedan sov jag tror jag arets skonaste somn.

Idag blev jag vackt av Acco som overenskommet, och han hade gjort te at mig som vantade och aven en macka med agg och gejer pa. Vilken lyx.

Resten av dagen har jag spenderat med Tété och hennes tva vanner. Samira och Jackie tror jag de hette. Jatte roliga tjejer och trots att de ar flera ar yngre an mig sa har vi mycket gemensamt.
De visade mig runt hela staden, som for ovrigt har 700 000 invanare. Jag blev nastan yr av alla sparvagnar och tunnelbanor vi akte.
Jag fick aven smaka en matratt som ar i liknelse med typ hamburgare och kebab. Den var en lada med pommes i botten, sen kycklig, ost, och sist sallad och dressing. Sjukt gott var det, och jag provade en lask som var gron, sjukt god den med.

Rotterdam har aven valdigt mycket konstiga byggnader. Nagra som nastan ser uppochner ut. De tycker tydligen om att exprimentera med arkitekturen.

Jag alskar manniskorna i den har staden. Det ar massor av kulturer och du kan inte avgora vilken som ar vanligast. Det ar en valdigt avslappnad och oppen stamning.

jag ar dock valdigt forbryllad over de vanliga husen har. Lagenheterna ar verkligen byggda pa hojden. Helt galet vad trappor det ar overallt. Jag visste att det skulle vara sa, men det var anda chockerande.
Nu ska jag aterga till det sociala ( facebook ) Puss


De uppochnervanda husen utan pa och innuti. Och den goda snabbmaten. och da menar jag pa riktigt att fok bor i de har husen. Men i nat av dem kan man titta in, vilket v gjorde.

1 comment:

  1. Hej mitt guld! Kul att se bilderna. Bruno har sms at till mig att ni har kommit er i väg. Puss så länge. Mamis

    ReplyDelete