Sunday, June 28, 2009

Dag 12, vill inte, vill och allt ar uppochner

Jag har haft min forsta riktigt daliga fylla, men jasper och Milen tog bra hand om mig och nasta dag bjod hostlet mig och lisa pa frukost.
Vi trodde nog aldrig att vi skulle fa sa bra kontakt med personalen har, men det ar framst dem vi lart kanna. Sana otroliga manniskor.
Jag ar sa overrumplad att jag inte vet vaars jag ska ta vagen. Jag som alltid tyckt mig vara sa fordomsfri, ocksa kommer jag hit och inser hur mycket fordomar jag faktiskt har haft. De ar ju dermot helt nergravda nu.

Jqg som inte tyckt mig kunna lara mig sa mycket mer om vissa saker, pa den har lilla lilla visiten i Paris har hela min varldsbild blivit uppochner. Och jag ar sa lycklig, jag ar sa sjukt tacksam for den har resan. och sa glad att jag ar med lisa har.

Igar var vi med kieran och nagra americanare vid sacre' coeur pa natten och sag pa eiffeltornets ljusshow.
Det ar alltsa en plats dar man kan se ut over hela paris och jatte manga ar dar varje kvall; sitter pa grasmattorna nedanfor den gigantiska kyrkan.
Sedan akte jag tillbaka med nagra av grabbarna och Lisa stannade. Vi andra plockade upp nagra pa hostlet som just stangt sin bar och vi gick till kanalen och hade det jatte ,ysigt och intressanta samtal om kulturskillnader. Tills jag blev dalig.

Annars idag har vi bara forsokt orka finnas till. Men vi akte till Gare d 'l est at lunch pa det forsta stallet i stan som faktiskt kan service och kan engelska. och det var ett bara ett litet stalle.
Men mysigt var det och jag at varldens godaste club sandwich ever! Med gravad lax i, mums!!!!

Ikvall ska vi chilla pa hostlets bar. Milen pratade nagot om en kareokebar efter han slutat vid tva och baren stanger. Men vi far se vad som hander.

Haromdagen kom det en gatuforsaljare in pa baren och ville salja halsband av riktiga jasmin blommor, och helt plotlsigt hade Milen kopt mig ett, da var det bara en kul grej, men nu ytterligare nagra dagar med de har manniskorna sa kommer jag for alltid att koppla jasminblommors doft till stammningen har pa hostlet och till manniskorna.

Ja hostlet heter ju peace and love av en anledning.

1 comment:

  1. Hej Gumman! Kanske kände på mig att du var dålig igår, tänkte på dig o undrade. Bra att jag kan följa resan blir lite orolig trots allt om jag inte får höra tecken på liv. Ta det lugnt med drickandet. det brukar kunna bli en taskig ovana på resor annars. Kram Mamis

    ReplyDelete