Monday, June 29, 2009

dag 13! I nice






















Igar dag var helt fortsord efter min daliga natt. Man har ju bara sig sjalv att skylla.
Men emot ett tva pa natten kvicknade jag till lite. Jesper gjorde oss sallskap och efter att Milen slutat jobba vid tva chillade vi bara alla.
De stannade uppe med oss hela natten, aven fast jag och Lisa slunrade till da och da. Vi tyckte inte det var nagon ide' att direkt ga och lagga sig da varat tag gick 06.30 fran gare de lyon och vi var tvugna att ta tunnelbanan redan vid halv sex.
Milen foljde med oss hela vagen till gare de lyon och kmpte frukost at oss att ta med oss. sa otroligt generosa manniskor.
Det var riktigt sorgligt att aka darifran, det hade verkligen borjat kannas som hemma. Att ambulansen gjorde uttryckningar hela dagarna och natterna utanfor vara fonster hor som till nu.

Men det var anda bra att vi akte darifran, annars hade vi nog fastnat dar for evigt och levt i nan konstig dromvarld tills det inte gick langre.
Annars ar jag inte sa fortjust i Paris faktiskt; det ar fint men sa snobbigt och jag klarar inte riktigt manniskorna i stort dar. Det var bara pga hostlet som det var arets plats.

Nu ar vi i Nice iaf; tog oss hit med nod och nappe aven om vi holl pa missa ett tag bara for att vi somnade pa tagstationen. Det var tva timmar mellan tagen, men fem minuter innan nasta skulle ga vacker lisa mig i panik om att taget gar om fem minuter. Men vi hann och de andra bytena gick bra.

Vi har inte hunnit se sa mycket av Nice annu. Men vi alskar det redan. Nu kanns det som att vi ar utomlands. Det ar paler overallt och vattnet ar ljusblatt och klart.
Vi bor pa ett nagot lyxigare hosterl an det i paris. Det ar inte lika "homemade" om man sager sa. we har ocksa gratis access till datorer. Dock ar det inte samma stammning. Ingen pratar med varandra har. Pa peace and love gav alla sa otroligt mycket.Dock ar vi tacksamma att ha hiss istallet for att behova ga &é' trappsteg hundra ganger om dagen. riktigt plagsamt; Vara vader kommer att vara harda som stal nar vi kommer hem :)

Men staden gillar vi redan mycket battre an paris. Har pratar de engelska pa resturangerna och de ar trevliga och service inriktade. Antar att nar det ar en sa mycket mindre stad an paris maste de vara noggrannare. Kan inte kora sitt eget race lika bra som paris utan att bli av med turister.

Vi satte oss ett tag pa stranden idag och sen at vi mat pa en resturang. tva maltider har ar lika mycket som en i paris. sa vara planbocker grater inte iaf.

I sweiz har vi dock ett problem. vi har resan dit. men vi vet inte vqrs vi ska bo. Alla hostel kostar typ 800 spann natten och det kanns inte riktig ok. sa vi har mailat en tjej och couchsurfing sa vi hoppas pa det. Ocksa ska vi traffa owen igen... kommer ble awesome det med !!!
och pa torsdag ska jag ioch lisa ga pa blind restaurangen :)

Ne nu ar jag trott, kankse ska kila och ata lita snacks for forsta gangen pa hela resan.
Har i Nice ska vi bara slappa; max ta en promenix runt stan. Men det ska bli skont att inte ha en massa projekt att masta hinna med :) och en paus i alkoholdrickande ska faktiskt ocksa bli skont.

Mamma du behover inte oroa dig. Vi vet vqd vi gor och JAg har inte vrit ett dugg orolig hittils., Lite obehagligt med nytt ibland, men man anpassar sig efter det och da loser det sig.

Pussss








2 comments:

  1. Nice verkar vara ett nice place, helt klart :)

    ReplyDelete
  2. skönt att höra hur ni har det. Här är fortfarande mellan 25 o 30 grader varmt. Jag och Mira picnicade vid kyrkstugan o lyssnade på jazz i går kväll. Det var första gången på en vecka vi umgicks. I natt kom Jaan o Ulla hem vid 02.00. Jag väcktes för jag trodde de skulle komma två på em! Jag fick presenter som går att dricka o ett arband som tack´. Jag räknar ner till semestern bara några dagar till så. Ikväll flyttar jag hem igen. Mira jobbar så vi går om varann. Kram o puss. Sköt om kroppen lite oxå på färden...Mamis

    ReplyDelete