Thursday, May 28, 2009

Hög på livet absolut

En morgon på berghem har som vanligt varit solig. Förstår inte hur jag lyckas pricka in de alla bästa dagarna. Mitt liv är verkligen behagligt just nu.

Helgen ska tydligen bli riktigt varm och fin. Det ser jag framemot, och våran lilla hejjaklack. Idag ska det göras ännu fler inköp för luffen, men också äta lite sushi med min bejbi. Snart lämnar han ju oss alla, riktigt onödigt, men visst kul med ett riktigt äventyr.

Men det är skönt att inte veta så mycket om framtiden. Att nuet är utan krav och comittments. Skönt att bara glida runt. Inget plugg, snart inget jobb och bara leva livet varje sekund och njuta av det. Och även de ytliga relationerna gräver sig djupare med tiden, och så många fantastiska människor man lär känna. Jag har alltid trott att blanda kul med djup = trubbel. Men jag har funnit att det faktiskt kan blandas. Att saker faktiskt bara kan vara vad de är.
Sjukt vad jag har lärt mig saker sen förra sommaren. Så mycke egobekräftelse jag inte har behov av längre. Fast jag tror också att jag bara är allmänt hög av sommardoften.

Att jag kommer att ha hälften så mycket i inkomst i höst blir en stor förändring och kanske tuff. Men jag är så jävla rik ändå. Jag har allt jag behöver och lite till. Och tänk vad kul det ska bli om jag kommer in i höst. För att lära känna nya människor måste ju vara det mest intressanta i livet. Och vad jag längtar efter skola!
Pusss

No comments:

Post a Comment