Monday, January 26, 2009

Sova

Då hade man förstört nattsömnen efter att ha sovit hela dagen.
Man känner sig dessutom så seg, som att alla energi bara gått åt till att sova och drömma obehagliga drömmar. När man egentligen borde känna sig utvilad.

Ne ush för att sova bort dagar. Även om man i stunden, där i sängen inte kan låta bli att sova lite till. Det är en ond cirkel. Tacka gör vi dagspass på jobbet, eller till allt det där som tvingar upp en på morgonen. Även om man då önskar att tömma allt liv ur allt som rör sig på morgonen så att man bara kan få sova.

Jag måste säga att levande ljus är fruktansvärt vackert. Det är en sak som verkligen kan få mig förtrollad. Det är så lugnande. Det och vatten. Vid vatten kan jag alltid hitta mig själv.

Tänk ändå. Vatten och eld, slags motsatser kan man ju säga. Men båda så kraftfulla på egen hand. Vilka skador de båda kan orsaka så snabbt.
Tänk att något så farligt, också kan ge så mycket kraft.

Ne det finns många oförklarliga förundrande krafter. Som kan få saker att hända snabbt. På både gott och ont vill jag säga.
Men glad är jag för dem nu, och kan verkligen bara se det goda.

Nu ska jag sluta svamla, och försöka hitta sängen och sovatillståndet. Känns som jag knappt har vaknat så egentligen borde det väl inte vara så svårt.

Tagga torsdag, SUSHI och träffa Joss.
Fredagen ser inte heller så dum ut.

No comments:

Post a Comment