Tuesday, March 30, 2010

Måla ägg och baka kaga


















Igår målade vi ägg, mor jag och Tias. Vilket jag fortsätter med idag.
Vi har även tvättat bilen idag jag och Tias, och jag har fått lära mig alla små detaljer om avstånd, hur trasan ska röras och annat smått och gott, min man är noga så att säga. Och jag älskar att göra blanka ytor skinande, så biltvättning passar mig.

Till middag gjorde jag idag potatis och purjolökssoppa. Fantastiskt gott när man får göra det på Annavis = en extra buljong tärning och gräslök. Tillochmed min man gillade det, som förr inte alls gillat purjolök eller soppa.

Soppa och paj blir mitt nya projekt. Nu när jag lyckats så bra med morotsbröd, crepés och pizza a la Selleskog ( även om jag inte heter det än )

Tias sitter bredvid mig i soffan, bitter över Färjestads förlust och jag är mer bitter över SKellefteås vinst. Men skit får man ta ibland. Nu är det mera äggmålning och CSI.

Pusshej! och gud vad sugen jag blev på leverpastej


Soppa!





























Klart!

No comments:

Post a Comment