Wednesday, April 8, 2009

Igår fick jag ett smakprov på hur det är att vara mig igen. Jag satt i bilen och gjorde ljud efter väg-groparna, medans hela bilen studsade upp och ner. Jag hade kul ensam med mig själv igen. Jag har gått och njutit av friskluft hela dagen. Jag hade en jätte fin lunch med Ida, som jag verkligen uppskattar mycket. Och att se och latja med Therese igen! Underbart.

Jag försöker verkligen behålla tron på att jag gör rätt just nu. Att jag går den väg jag verkligen vill, att det är okej att jag inte vet allt ännu. Att det är okej att inte alltid orka. Ibland är det väldigt svårt, speciellt när det är svårt att avgöra vad det är som orsakar vad. Men jag har kännt mig ensam och tom så länge, utan att ha en aning om varför. Och nu känns det som att jag börjar få tillbaka banden till det jag saknat. Det känns som att jag börjar återfå tron på saker och livet igen. Jag har fått smaka hur det är att trivas med mig igen.
Ibland måste man bara starta om lite.

No comments:

Post a Comment