Tuesday, December 21, 2010

Baka baka liten kaka

Nu är det snart jul!

Och allt mysigt börjat och pågår för fullt. Idag har det varit hela dan på stan så att säga, med min man och julklapps letat, sushi till middag (säkert ett halvår sedan sist).

Sedan har jag bakat kolakakor och bröd, just nu sitter jag och väntar på vispgräden som karl skulle fiska upp efter Iksu. Det ska bli chokladkola och naturligtvis.

I år firas det jul i mors nya lägenhet, Väst på stan, så på andra sidan stan helt enkelt. Det ska bli kanonmysig, mor med karl, syster och kanske ett eller två gäster från Piteå också, plus svägerska och c/o. Det blev helt plötsligt ett stort sällskap i jämnförelse med vad det brukar ha varit de senaste åren på tre pers.
Så nu ska det bakas för att mätta även allas efterätts-magar, och kryddig -korv paj med västerbottensost ska lagas till det stora dagen.

Jag mår verkligen som bäst när jag har mycket att planera, mycket att göra. Nu är det jobb, julklappar, julbak och julmat, mor som fyller 50 i Januari, byta bank och försäkringar ( en sak som giftemålet visade sig bidra med fördelar till ) blivit beroende av att gå och fixa naglarna sen giftemålet och sånt fjolligt att underhålla, sy, sticka, virka, planera mat och göra budget varje månad, och ja bara allmänna planer för livet, våren och sommaren. Men då har jag ju också mycket fritid, vilket gör att jag har tid till allt. Plus att jag varit alldeles förmycket ledig alldeles för länge. Då kan ju vem som helst längta efter ett fullbokat schema.

pussohej nu blir det ckolkladkola.

No comments:

Post a Comment